در راه مانده...

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۷ ق.ظ

خداحافظ...

با باری از دلتنگی ها و غصه ها

با اجازه نامه ای که بوی پنجره فولاد می داد

قید همه را زدم و

امروز پای پیاده راهی حرم ارباب شدم


پ.ن:

انشالله روزی راهی حرم بی بی زینب (س) بشیم



نوشته شده توسط یعقوب کربلا
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
در راه مانده...

در راه مانده...
به زودی آدرس وبلاگ تبدیل می شود به
ebnolsabil.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۳، ۱۲:۱۶ - سید مرتضی
    ---

خداحافظ...

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۷ ق.ظ

با باری از دلتنگی ها و غصه ها

با اجازه نامه ای که بوی پنجره فولاد می داد

قید همه را زدم و

امروز پای پیاده راهی حرم ارباب شدم


پ.ن:

انشالله روزی راهی حرم بی بی زینب (س) بشیم

۹۲/۰۹/۲۸ موافقین ۷ مخالفین ۰
یعقوب کربلا

نظرات  (۱۴)

التماس دعا ...
التماس دعا
اللهم ارزقنا کربلا...
التماس دعا
۲۹ آذر ۹۲ ، ۰۰:۵۸ محمد کیوان

هـــوالجمیل

 

لطیفه :

نوشته اند یوسف روزی در آیینه نظر کرد جمال ظاهر خود را بر کمال دید،پیش خود گفت اگر من غلامی بودم بهای من آنقدر زیاد بود! که کسی توانایی خرید من نداشتی!

خداوند از وی نگذشت تا کیفر آن خود بینی را بچشد! این بود که او را غلامی ساختند و به بیست درم فروختند!

 

عارفان گویند :

جمال دو نوع است جمال ظاهر و جمال باطن ، جمال ظاهر آرایش خَلق است و صورت زیبا،جمال باطن آرایش خُلق است و سیرت نیکو

خداوند به برادران جمال ظاهر یوسف را نمود،بیش از آن ندیدند لاجرم حسد بردند و به بهای اندک فروختند!

خداوند شمّه ای از جمال باطن به عزیز مصر نمود که به زن خود گفت: او را گرامی دار!

پس عالمان بدانند که قدر و منزلت نزد خداوند در جمال باطن است نه در جمال ظاهر

پیغمبر (ص) فرمودند:

خداوند به صورتهای شما و دارائی شما نظر نمی کند بلکه به دل های شما و سیرت شما نظر می کند

 


]کشف الاسرار؛ تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید،خواجه عبدالله انصاری[

سوره یوسف آیه 20

سلام...

 اگر هوای شورش  داری...بسم الله

http://zareh.blog.ir/post/259

یا علی

۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۷:۰۴ محمدصادق برجیان

ما چله نشین شب یلدای حسینیم/
ماتم زدگان غم عظمای حسینیم

ما غرق عزای پسر فاطمه هستیم/
ما تا بسحر محو تماشای حسینیم
.
.
.
یلدایتان حسینی باد.

ما چله نشین شب یلدای حسینیم
ماتم زدگان غم عظمای حسینیم
ما غرق عزای پس فاطمه (س) هستیم
ماتا به سحر محو تماشای حسینیم

رسید اربعین...

باز دلم خون شد و چشمم گریست
آنکه درین روز چون من نیست کیست؟
باز دگر باره رسید اربعین
جوش زند خون حسین از زمین
غرق تلاطم شده بحر محیط
یک سره درد است بساط بَسیط
شد چهلم روز عزای حسین
جان جهان باد فدای حسین

محمدشریف صادقی (وفا)
۰۱ دی ۹۲ ، ۲۳:۳۷ محمد کیوان

هــوالـسیــد

 

بازار غریبی است بازار کربلا،

که خریداران خریده می شوند...

 

در کربلا آن گاه که هر آن چه بودت دادی،

خریده شده ای...

 

در کربلا،نه به آن چه داده ای،

به آنچه نداده ای می نگرند...

 

«علی اکبر بقایی»

۰۴ دی ۹۲ ، ۰۱:۱۰ محمد کیوان

هــوالـنــــور

وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ (یوسف/24)

چون خدا را با بنده عنایت بود،پیروزی بنده را چه نهایت بود،چون خداوند بنده را در حمایت خود دارد دشمن بر وی کی ظفر یابد؟

پیروز بنده ای که خداوند پیوسته به دل او نظر دارد و او را هرگز فرا مخالفت نگذارد.


مصطفی (ص) گفت:

خداوند فرموده چون بدانم که غالب اشتغالِ بنده من به من است خواهش (شهوت) او را در سوال از من و مناجات با من قرار می دهم،وچون بخواهد از یاد من غافل شود،میان او با خودم حائل می شوم که بی بهره نشود!


امام جعفر صادق(ع) فرمود:

برهانِ حق جمالِ نبوت و نورِ علم و حکمت بود که خداوند در دل یوسف نهاد و فرمود : آتَیْنَاهُ حُکْمًا وَعِلْمًا تا به نور ضیاء آن ، راه راست و حق بدید و از نا پسند بازگشت و به پسند حق رسید، یعنی نه خود رسید که رسانیدند! نه خود دید که نمودند

 

*خواجه عبدالله انصاری*

سلام...

هرچه قدر می توانید....

http://zareh.blog.ir/post/273

دعای مادر...

...ویزید بسطامی را پرسیدند که این پایگاه به دعای مادر یافتی این معروفی (شهرت) به چه یافتی؟ گفت: آن را هم به دعای مادر، که شبی مادر از من آب خواست. بنگریستم در خانه آب نبود، کوزه برداشتم.
 
به جوی رفتم آب بیاوردم.چون بر سر مادر آمدم، خوابش برده بود. با خود گفتم که اگر بیدارش کنم من بزهکار باشم. بایستادم تا مگر بیدار شود. تا بامداد بیدار شد. سربلند کرد و گفت: چرا ایستاده ای؟ قصه بگفتم.
 
برخاست و نماز کرد و دست بر دعا برداشت و گفت: الهی چنان که این پسر مرا بزرگ و عزیز داشت، اندر میان خلق او را بزرگ و عزیز گردان
 

آقای بهجت (رحمة الله علیه) :
روایت دارد که در آخر الزمان همه هلاک می شوند به جز کسانی که برای فرج دعا می کنند گویا همین دعا برای فرج یک امیدواری است و یک ارتباط روحی با صاحب دعا است . همین مرتبه ای از فرج است .
مطلب دیگر این که اگر کسی دعا برای فرج بکند آن شخص معتقد به آخرین رکن ایمان است .
۱۶ دی ۹۲ ، ۲۰:۴۴ کنیز ولایی یوسف زهرا(عج)
خوش به سعادتتون...
اربعینش رفت و داغـــــ زیارتش بمانـــــد.

سلام
پاسخ:
علیک سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی