در راه مانده...

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۷ ق.ظ

در آشغال دنیا، جواهر وجودت را پیدا کن!

در آشغال دنیا، جواهر وجودت را پیدا کن!

ما می خواهیم همه‌اش نماز بخوانیم

نه بابا! بشین یک گوشه یک مقدار فکر کن ببین کی هستی؟

بگو من کی هستم؟

اصلا خودت را پیدا کن.

بگرد در آشغال ها یک جواهر را پیدا کن!

یک وقت یک جواهر قیمتی قاطی آشغال ها افتاده. برده‌اند ریخته اند در خاک روبه‌ها ولی چون قیمتی است می روی چهار ساعت پنج ساعت، خاک ها را عقب می زنی پیدایش می کنی.

ما هم جواهریم که در این آشغال های دنیا گیر کرده‌ایم. باید بگردیم پیدا کنیم.

عجیب است که انسان ها دنبال گم شده شان می گردند، اما دنبال خودشان نمی گردند.

بگرد خودت را پیدا کن. خودت به خودت بگو من کی‌ام؟

وضو بگیر یک گوشه بشین صد مرتبه این ذکر را بگو:

من که هستم کجا بودم؟ از کجا امده ام؟ کجا می خواهم بروم؟

اینقدر بگو تا خودت را پیدا کنی. وقتی خودت را پیدا کنی، ها! اینقدر لذت دارد، بفهمی کی هستی.

«أتحسب أنّک جرمٌ صغیر؟»

تو خیال می کنی که یک آدم دومتر و نیمی هستی؟

«و فیک انطوی العالم الاکبر».

در تو عالم بزرگ است.

تو خیلی مهمی بشر؟

تو خیلی می توانی ترقی کنی. از ملائکه هم بیشتر.

پ.ن:

ایت الله مجتهدی تهرانی(ره)



نوشته شده توسط یعقوب کربلا
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
در راه مانده...

در راه مانده...
به زودی آدرس وبلاگ تبدیل می شود به
ebnolsabil.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۲ مهر ۹۳، ۱۲:۱۶ - سید مرتضی
    ---

در آشغال دنیا، جواهر وجودت را پیدا کن!

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۷ ق.ظ

در آشغال دنیا، جواهر وجودت را پیدا کن!

ما می خواهیم همه‌اش نماز بخوانیم

نه بابا! بشین یک گوشه یک مقدار فکر کن ببین کی هستی؟

بگو من کی هستم؟

اصلا خودت را پیدا کن.

بگرد در آشغال ها یک جواهر را پیدا کن!

یک وقت یک جواهر قیمتی قاطی آشغال ها افتاده. برده‌اند ریخته اند در خاک روبه‌ها ولی چون قیمتی است می روی چهار ساعت پنج ساعت، خاک ها را عقب می زنی پیدایش می کنی.

ما هم جواهریم که در این آشغال های دنیا گیر کرده‌ایم. باید بگردیم پیدا کنیم.

عجیب است که انسان ها دنبال گم شده شان می گردند، اما دنبال خودشان نمی گردند.

بگرد خودت را پیدا کن. خودت به خودت بگو من کی‌ام؟

وضو بگیر یک گوشه بشین صد مرتبه این ذکر را بگو:

من که هستم کجا بودم؟ از کجا امده ام؟ کجا می خواهم بروم؟

اینقدر بگو تا خودت را پیدا کنی. وقتی خودت را پیدا کنی، ها! اینقدر لذت دارد، بفهمی کی هستی.

«أتحسب أنّک جرمٌ صغیر؟»

تو خیال می کنی که یک آدم دومتر و نیمی هستی؟

«و فیک انطوی العالم الاکبر».

در تو عالم بزرگ است.

تو خیلی مهمی بشر؟

تو خیلی می توانی ترقی کنی. از ملائکه هم بیشتر.

پ.ن:

ایت الله مجتهدی تهرانی(ره)

۹۲/۰۵/۰۶ موافقین ۲ مخالفین ۰
یعقوب کربلا

نظرات  (۲)

سلام

 

مطلب شما در "tobenvis.com"

 

 منتشر گردید

 

منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

 

توبنویس جایی برای نخبگان و ارزشی نویسان ...

 

هدیه توبنویس به شما افسر جنگ نرم :

 

امام علی علیه ‏السلام فرمودند:

یا أهْلَ الْکُوفَةِ اِذا أَنَا خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِکُمْ بِغَیْرِ رَحْلى وَراحِلَتى وَغُلامى فَاَنَا خائِنٌ، وَکانَتْ نَفَقَتُهُ تَأْتیهِ مِنْ غَلَّتِهِ بِالْمَدینَةِ مِنْ یَنْبُع...

اى مردم کوفه اگر ـ مرا دیدید ـ با اندوخته‏اى بیشتر از وسائل شخصى زندگى و مرکب و غلام خود از نزد شما برگشتم، بدانید که خائن بوده‏ام ـ آن حضرت در مدت حکومت از بیت المال مصرف نمى‏کرد ـ و هزینه زندگى او از زمین‏هاى کشاورزى که در ینبع داشت تأمین مى‏شد.

الغارات

 



توبنویس : tobenvis.com

۰۶ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۳ دلتنگی ابرها
دنیا یعنی خوب زندگی کردن و ساختن آخرت خوب پس آشغال نیست اگه ما آشغالش نکنیم*
التماس دعا
متشکر از حضورتون 
لینک شدید*

پاسخ:
لطف دارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی